مسابقه تولید فایروال بومی نسل بعدی برگزار می‌شود

در راستای توسعه زیست‌بوم نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان در سطح کشور و اجرایی‏‌سازی «برنامه‏‌های ویژه ستاد فناوری‏‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی سال 1400»، مسابقه تولید فایروال بومی نسل بعدی با قابلیت‏‌هایی منطبق بر محصولات منتخب غیربومی رایج این حوزه برگزار می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی کانون دانش، صنعت و بازار افتا، در راستای توسعه زیست بوم نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در سطح کشور و اجرایی‏‌سازی «برنامه‏‌های ویژه ستاد فناوری‏‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی سال 1400»، توسعه Next  Generation Firewall یا نسل بعدی فایروال با قابلیت‏‌های عملکردی و کارایی منطبق بر محصولات منتخب غیربومی رایج این حوزه، به عنوان یکی از برنامه‏‌های مورد نظر این ستاد جهت حمایت، برگزیده شده است. در همین راستا مسابقه تولید فایروال بومی نسل بعدی با قابلیت‏‌هایی منطبق بر محصولات منتخب غیربومی رایج این حوزه برگزار می‌شود.

 

شرایط ارزیابی طرح‌های متقاضی

ارزیابی طرح‏‌های شرکت‏‌های متقاضی بر اساس توانمندی آن‏‌ها در توسعه محصولی با ویژگی‏‌ها و مشخصات آورده شده در فایل پیوست با عنوان «ویژگی‏‌ها و مشخصات محصول فایروال نسل بعدی (NGFW) مورد نظر مسابقه» مورد سنجش قرار می‏‌گیرد و در‌نهایت، محصول نهایی هر یک از شرکت‏‌های منتخب شرکت‌کننده در فراخوان، توسط یکی از آزمایشگاه‏‌های دارای تأییدیه افتا از جنبه‏‌های کارکردی امنیت (الزامات عملکرد امنیتی)، تضمین امنیت ارزیابی (مستندات کافی و دقیق)، کارایی و نفوذپذیری، در نهایت دو مرحله، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

 

نحوه شرکت در فراخوان

شرکت‌‏های علاقه‌مند به حضور در این مسابقه باید نسخه تکمیل‌شده فرم ۱۰۱، خلاصه سوابق شرکت و اعضای اصلی آن (مدیریتی و کارشناسان فنی مرتبط با محصول)، گزارشی دقیق از محصول شامل وضع محصول فعلی و موجود شرکت به تفکیک هریک از ویژگی‌های عملکردی و کارایی عنوان شده در فایل پیوست، توصیف طراحی و معماری کلان محصول بر اساس ویژگی‌ها و مشخصات هدف محصول نهایی مسابقه و تشریح نقشه راه برای رسیدن به ویژگی‌ها و مشخصات هدف محصول نهایی بر اساس وضع موجود محصول فعلی را به صورت یک فایل فشرده که نام فایل‌های درون آن گویای محتوای آن‌ها هستند، حداکثر تا  روز سوم اردیبهشت‌ماه 1401 به ایمیلitgroup@isti.ir  ارسال کنند و سپس تاییدیه دریافت آن را در تماس با شناسه @ ICTC.ISTI در شبکه‌های اجتماعی بله و تلگرام اخذ کنند.

متقاضیان می‌توانند در صورت عدم دریافت پاسخ از این طریق با شماره تلفن 83532872-021 تماس بگیرند.

پس از دریافت مستندات فوق از شرکت‏های متقاضی و بررسی آن‏ها، اطلاعات بیشتر در مورد فرایند برگزاری مسابقه و زمان‏بندی و نحوه ارائه محصولات برای شرکت‏های منتخب از طریق کانالی که اعلام خواهد شد به اطلاع آنها خواهدرسید.

متقاضیان در صورت داشتن هرگونه پرسش می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی بله و تلگرام به شناسه @ICTC.ISTI پیام ارسال کنند و یا سوالات خود را به نشانی ایمیل itgroup@isti.ir  بفرستند.